Primjeri digitalne transformacije

Kako tehnologije – od računalstva u oblaku do umjetne inteligencije – mogu pomoći da se približite svojim kupcima.

Kako digitalna transformacija izgleda u praksi i kako je već promijenila način poslovanja? Donosimo neke od primjera digitalnih inovacija u marketingu, prodaji i uslugama koje pružaju bolje korisničko iskustvo i grade prisniji odnos s  kupcima, ali i osnažuju zaposlenike u svim industrijama.

Digitalna transformacija u marketingu

Cilj je digitalne transformacije u marketingu pronaći što više korisnika i kupaca uz manje troškove. Točnije, uspješan digitalni marketing donosi više kvalitetnih potencijalnih klijenata i pomaže nam da se približimo svojim korisnicima, novim kupcima, ali i postojećima. Cilj je ne samo privući ih nego ih i potaknuti da vam se stalno vraćaju.

Dva su važna obilježja digitalnog marketinga: smanjenje troškova za promotivne materijale i automatizacija marketinga.

Prijelazom na digitalne materijale smanjujete svoje troškove produkcije – primjerice kampanja putem e-pošte mnogo je jeftinija od klasičnog direktnog marketinga kada ste promotivne materijale morali otisnuti i distribuirati poštom.

Drugo, digitalni marketing otvara vrata automatizaciji marketinga, praćenju i uporabi analitike i podataka koji omoguuvaju pristup kupcima na načine koji u tradicionalnom marketingu nisu bili mogući. 

Uz napredne digitalne alate možete pratiti i analizirati ponašanje korisnika od dolaska u web-trgovinu, kretanja, zadržavanja na pojedinim proizvodima, do završetka kupnje ili odlaska te kreirati korisničko iskustvo koje će najbolje odgovarati  svakom pojedinačnom korisniku. Ne morate se više voditi iskustvom i osjećajima, već na temelju analitike i prikupljenih podataka pružati svojim korisnicima vrhunsko korisničko iskustvo podupirući njihova promjenjiva ponašanja i stvarne potrebe.

Napredne tehnologije daju prednost iskustvu korisnika i pružanju boljega korisničkog iskustva.

Pogledajmo neke primjere koji detaljno opisuju kako digitalna transformacija vaše strategije slanja poruka može povećati angažman korisnika i smanjiti troškove.

Tradicionalni marketingDigitalni kanaliIshodi transformacije
Tiskani materijaliDigitalni materijaliSmanjeni troškovi tiska i distribucije, sposobnost ocjenjivanja potencijalnih klijenata na temelju digitalnih interakcija.
Tiskana direktna poštaE-kampanjeSmanjeni troškove tiska i poštarine, personalizirane poruke i povećanje kruga primatelja. 
Oglašavanje u tisku i na billboarduOglašavanje na društvenim mrežamaUsmjereni oglasi prema ciljnoj skupini korisnika 
Zakup prostora za prezentaciju/prodaju proizvoda i uslugaInternetska stranica, web– trgovinaUkidanje troškova najma i režija, šira dostupnost većem broju potencijalnih kupaca.
Kartica kluba vjernostiMobilna aplikacijaManji troškovi tiskanja kartica; veća mogućnost personalizacije u promociji, kreiranje akcijskih ponuda u stvarnom vremenu; slanje push poruke kupcima.

Digitalna transformacija u prodaji

Postoji dobar razlog da se tradicionalne uloge marketinga i prodaje redefiniraju u digitalnom dobu. Sav je naglasak na prikupljanju podataka.

Sposobnost prikupljanja brojnih preciznih podataka o ponašanju potrošača omogućuje marketinškim i prodajnim timovima pristupe poslovanju na načine koji nikada prije nisu bili mogući.

Promatrajući potrošače kao pojedince i proučavajući njihovo ponašanje od prve dodirne točke pa sve do kupnje, otkriva se prirodna veza između marketinga i prodaje. Njegujte tu vezu, koja pokazuje izuzetne rezultate kada ove često odvojene skupine u poduzeću rade zajedno.

Podaci čine svakog prodajnog predstavnika produktivnim

Prodavači posebno imaju koristi od prikupljanja većeg broja kvalitetnih podataka. Kada marketinški i prodajni timovi dijele informacije preko CRM-a, a pojedinačni prodajni predstavnici ulaze u prodajne aktivnosti i održavaju svoje kanale ažurnima na platformi, informacije slobodno kruže cijelom organizacijom.

Ovdje se događaju dvije velike stvari. Prvo, više pristupa istim informacijama znači više mogućnosti za dijeljenje podataka u cijelom vašem poslovanju.

Možda netko iz marketinških odjela vidi bilješku prodajnog predstavnika o potencijalnom klijentu u CRM-u i podijeli aktivnosti marketinške kampanje povezane s potencijalnom osobom koja joj pomaže u poslovanju.

Drugo, kako informacije kruže i skupljaju se unutar vaše tvrtke, otvara se mogućnost korištenja vrhunskim digitalnim inovacijama poput umjetne inteligencije.

AI prodajne tehnike 

Sustavi umjetne inteligencije (AI) prolaze i analiziraju goleme količine podataka. Kako se AI usluge razvijaju, proučavaju podatke o prodaji i marketingu ne samo sa stajališta krajnjeg potrošača već i kako bi se odredila učinkovitost prodajnih tehnika i strategija. Uz pojavljivanje saznanja recimo, o tome koje će demografske kategorije vjerojatnije kupiti u koje doba godine, AI može rasvijetliti koje su se prodajne strategije tijekom vremena pokazale najučinkovitijima.

Strategije prodaje na društvenim mrežama ključna su komponenta digitalne transformacije 

Društveni su mediji posvuda, spajaju vijesti, zabavu i interakciju s robnom markom. Potrošači su pod utjecajem društvenih medija, a dokazano je da na njihovo ponašanje pri kupnji izravno utječu recenzije i komentari na koje su naišli na društvenim mrežama.

Sudjelovanje i angažman potrošača na društvenim mrežama promijenili su proces kupnje tako da svaka uspješna digitalna transformacija mora uključiti i strategiju prodaje na društvenim mrežama. Ovaj jedinstven digitalni medij pun je prilika za pametnog prodavača da se poveže i izgradi odnose s potencijalnim klijentima i dugogodišnjim kupcima nudeći odgovore i rješenja na uobičajena potrošačka pitanja stvaranjem i dijeljenjem zanimljiva i korisna sadržaja.

Šest koraka digitalne transformacije

Šest koraka digitalne transformacije

Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka.

5 trendova digitalne transformacije za mala poduzeća

5 trendova digitalne transformacije za mala poduzeća

Sva poduzeća, a posebno mala, trebala bi prihvatiti nekoliko digitalnih alata kako bi osigurala stalan uspjeh.

Kako izliječiti strah od digitalne transformacije

Kako izliječiti strah od digitalne transformacije

Zabrinutost za troškove i nedostatak internog znanja najveće su prepreke za uvođenje digitalne transformacije; evo kako ih ukloniti.

Zamke digitalne transformacije

Zamke digitalne transformacije

Koje su najčešće pogreške i zamke pri provedbi digitalne transformacije i kako ih izbjeći.

Provjerite znanje!

Ispravno upravljanje novcem je životno važna vještina koju nažalost ne učimo svi tijekom školovanja. Donosite li pogrešne financijske odluke u vezi s novcem koje mogu imati dalekosežne posljedice na vaš poslovni život? Odgovorite na 10 pitanja kviza i provjerite svoje znanje!

Započnite kviz

PRIMJERI DIGITALNE TRANSFORMACIJE