Šest koraka digitalne transformacije

Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka. 

Nedavno izvješće Altimeter Group pokazalo je da 88 % anketiranih tvrtki navodi kako se trude uvesti digitalnu transformaciju. Međutim, samo 25 % tih tvrtki kaže da jasno razumiju promjenu od starih prema novim poslovnim modelima.

Iz toga se može zaključiti da većina intervjuiranih koji tvrde daprovode digitalnu transformaciju zapravo prilagođava postojeće procese umjesto da gledaju na stvarne sile koje mijenjaju poslovanje ​​na tržištu.  

Što je digitalna transformacija 

Digitalna se transformacija opisuje kao promjena povezana s primjenom digitalne tehnologije u svim aspektima ljudskog društva. U praksi, ona mijenja poslovne procese, stvara digitalne veze s kupcima i, gdjegdje, mijenja cjelokupne modele prihoda.

Digitalna transformacija nije krajnji cilj, to je kontinuirano putovanje.Digitalna transformacija nije hir ili trendovski naziv koji označava rastuća ulaganja u tehnologiju i  društvene mreže. To je promjena poduzetničkog mindseta i kreće iznutra prema van. 

Kad kupci postaju sve digitalniji 

Tijekom pandemije koronavirusa nastali su mnogi pomaci u poslovanju. Stoga su mala i srednja poduzeća ubrzala primjenu digitalnih tehnologija u svojim svakodnevnim poslovnim aktivnostima. Ponašanje se i raspoloženje potrošača promijenilo. 

Pokazalo se da mala i srednja poduzeća mogu biti agilnija i brzo reagirati na promjene u zahtjevima i potrebama kupaca u usporedbi s velikim poduzećima.  

Kada se pojavi potreba za digitalnom transformacijom, kako premostiti jaz od tradicionalnog do digitalnog? 

Važno je primijeniti pristup s jasnim uvidima u vaše poslovne procese i digitalne dodirne točke s kupcima. To omogućuje donošenje odluka na činjenicama, nikada ne gubeći iz vida širu sliku.

Taj se pristup sastoji od šest koraka:

  1. Steknite uvid u svoj poslovni model i njegove funkcije kao ključan temelj za razvoj transformacijske alternative i strategije. Ne morate sve znati, zato se oslonite na vanjske IT profesionalce koji oblikuju procese i predlažu transformaciju s internim stručnjacima.
  2. Identificirajte koji se lanci u vašim poslovnim modelima i IT funkcijama mogu promijeniti: vanjski stručnjak može vam pomoći identificirati svaki lanac i, ako je potrebno, povezati podatke, troškove i koristi s njim. Mapiranjem vaših postojećih procesa i modela s onim što rade konkurenti i susjedne industrije vaši se uvidi obogaćuju.
  3. Identificirajte i iskoristite tehnološke pokretače na tržištu te raspon dostupnih i tehnologija u nastajanju.
  4. Odredite svoj cilj. Tipični su ciljevi digitalne transformacije:
  • poboljšanje iskustva digitalnih kupaca i krajnjih korisnika radi poboljšanja lojalnosti, prihoda, produktivnosti i zadržavanja korisnika 
  • transformacija poslovnih procesa radi optimiranja vrijednosti, poboljšanja produktivnosti, integracije partnera u opskrbnom lancu i razlikovanja ponude 
  • pojednostavnjivanje usluga, rješavanje problema prije nego što se pojave 
  • optimiranje infrastrukture i operacija radi poboljšanja agilnosti, fleksibilnosti i isplativosti 
  • izvlačenje uvida iz analitike za donošenje boljih odluka, poboljšanje učinkovitosti i stjecanje konkurentske prednosti.

Provjerite realnost ciljeva u skladu s proračunom, vremenom, postojećim ljudskim potencijalima i tržišnim ograničenjima.

  1. Izgradite alternative transformacije i simulirajte ishode: sastavite scenarije, odredite prioritet transformacijskih opcija prema ograničenjima proračuna, vremena, talenta i tržišta. Zatim procijenite te alternative korištenjem modelom odlučivanja, financijskim procjenama i kvalitativnim argumentima. 
  2. Provođenje nove strategije zahtijeva dobro razmišljanje, hrabrost i vodstvo. Izvršenje strategije teško je u praksi iz mnogo razloga, ali ključna je prepreka uspjehu to što mnogi poduzetnici ne znaju što je to izvođenje strategije ili kako bi joj trebali pristupiti.    

Slijedeći ove korake, i male i srednje tvrtke mogu donositi strateške odluke vezane za digitalnu transformaciju.  

Neće svaka tvrtka, proces ili poslovni model imati koristi od digitalne transformacije. Također, ni poremećaji ne dolaze preko noći: Facebook je, na primjer, osnovan 2004., Netflix 2007., a Uber 2009. Uber se smatra sinonimom digitalne transformacije jer je drastično promijenio taksi-industriju. Ali, većina industrija ne mijenja se tako drastično i preko noći.

Stoga, iskoristite vrijeme koje imate za transformaciju…, ali nemojte ga propustiti.

5 trendova digitalne transformacije za mala poduzeća

5 trendova digitalne transformacije za mala poduzeća

Sva poduzeća, a posebno mala, trebala bi prihvatiti nekoliko digitalnih alata kako bi osigurala stalan uspjeh.

Kako izliječiti strah od digitalne transformacije

Kako izliječiti strah od digitalne transformacije

Zabrinutost za troškove i nedostatak internog znanja najveće su prepreke za uvođenje digitalne transformacije; evo kako ih ukloniti.

Zamke digitalne transformacije

Zamke digitalne transformacije

Koje su najčešće pogreške i zamke pri provedbi digitalne transformacije i kako ih izbjeći.

Primjeri digitalne transformacije

Primjeri digitalne transformacije

Kako tehnologije – od računalstva u oblaku do umjetne inteligencije – mogu pomoći da se približite svojim kupcima.

Provjerite znanje!

Ispravno upravljanje novcem je životno važna vještina koju nažalost ne učimo svi tijekom školovanja. Donosite li pogrešne financijske odluke u vezi s novcem koje mogu imati dalekosežne posljedice na vaš poslovni život? Odgovorite na 10 pitanja kviza i provjerite svoje znanje!

Započnite kviz

ŠEST KORAKA DIGITALNE TRANSFORMACIJE