Addiko Bank Hrvatska

GrađanstvoPoslovni subjekti

Što je Usluga provjere primatelja plaćanja (eng. Verification of Payee –  VOP)?

Usluga provjere primatelja plaćanja omogućava platiteljima provjeru odgovara li uneseno ime i prezime ili naziv primatelja plaćanja vlasniku IBAN-a računa primatelja plaćanja prije samog slanja naloga za plaćanje na izvršenje.

Kako funkcionira VOP?

  • platitelj unosi podatke o primatelju plaćanja – IBAN i ime i prezime ili naziv primatelja
  • sustav provjerava podudarnost unesenog imena i prezimena ili naziva primatelja s vlasnikom IBAN-a računa
  • platitelj se informira o jednom od niže navedenih rezultata provjere:

Podudaranje – ime i prezime ili naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a računa.

Podudaranje - izgled ekrana gdje ime i prezime ili naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a računa

Djelomično podudaranje – ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja.

Djelomično podudaranje – prikaz ekrana kada ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja

Nema podudaranja – ime i prezime ili naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a računa.

Provjeru primatelja nije moguće provesti tj. usluga provjere nije dostupna i za traženi IBAN ne postoji mogućnost provjere – npr. IBAN ne postoji u sustavu za provjeru.

Ovisno o rezultatu provjere, platitelj odlučuje želi li :

  • odustati od zadavanja naloga,
  • Ispraviti naziv i nalog zadati s ispravljenim nazivom primatelja,
  • nastaviti i nalog zadati s nazivom primatelja koji je inicijalno unio.

VAŽNO! Ako platitelj nakon primitka rezultata provjere koji su različiti od podudaranja ipak pošalje na izvršenje nalog za plaćanje s inicijalno upisanim nazivom primatelja, pojaviti će se dodatno upozorenje da može doći do prijenosa sredstava pogrešnom primatelju.