Što je Usluga provjere primatelja plaćanja (eng. Verification of Payee – VOP)?
Usluga provjere primatelja plaćanja omogućava platiteljima provjeru odgovara li uneseno ime i prezime ili naziv primatelja plaćanja vlasniku IBAN-a računa primatelja plaćanja prije samog slanja naloga za plaćanje na izvršenje.
Kako funkcionira VOP?
- platitelj unosi podatke o primatelju plaćanja – IBAN i ime i prezime ili naziv primatelja
- sustav provjerava podudarnost unesenog imena i prezimena ili naziva primatelja s vlasnikom IBAN-a računa
- platitelj se informira o jednom od niže navedenih rezultata provjere:

Podudaranje – ime i prezime ili naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a računa.

Djelomično podudaranje – ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja.

Nema podudaranja – ime i prezime ili naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a računa.
Provjeru primatelja nije moguće provesti tj. usluga provjere nije dostupna i za traženi IBAN ne postoji mogućnost provjere – npr. IBAN ne postoji u sustavu za provjeru.
Ovisno o rezultatu provjere, platitelj odlučuje želi li :
- odustati od zadavanja naloga,
- Ispraviti naziv i nalog zadati s ispravljenim nazivom primatelja,
- nastaviti i nalog zadati s nazivom primatelja koji je inicijalno unio.
VAŽNO! Ako platitelj nakon primitka rezultata provjere koji su različiti od podudaranja ipak pošalje na izvršenje nalog za plaćanje s inicijalno upisanim nazivom primatelja, pojaviti će se dodatno upozorenje da može doći do prijenosa sredstava pogrešnom primatelju.