Addiko Bank Hrvatska

GrađanstvoPoslovni subjekti

Provjera primatelja plaćanja

Usluga provjere primatelja plaćanja (Verification of Payee – VOP) omogućuje platitelju da prije slanja naloga provjeri podudara li se uneseno ime i prezime ili naziv primatelja s vlasnikom IBAN računa.

Zašto je ova usluga važna?

 

  • Smanjuje rizik od prijevara
  • Sprječava pogrešno usmjerena plaćanja
  • Smanjuje pogreške prilikom unosa podataka

Kako funkcionira VOP?

 

  • Platitelj unosi podatke o primatelju plaćanja: IBAN , te ime i prezime ili naziv primatelja.
  • Sustav provjerava podudarnost unesenog imena i prezimena ili naziva primatelja s vlasnikom IBAN-a računa.
  • Platitelj se informira o jednom o rezultatima provjere: podudaranje, djelomično podudaranje, nema podudaranja i nemogućnost provjere.

Ime i prezime ili naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a računa.

Podudaranje - izgled ekrana gdje ime i prezime ili naziv primatelja odgovara vlasniku IBAN-a računa

Ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja.

Djelomično podudaranje – prikaz ekrana kada ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja
POP-UP PORUKA - Djelomično podudaranje – prikaz ekrana kada ime i prezime ili naziv primatelja djelomično odgovara vlasniku IBAN-a računa uz informaciju o ispravnom imenu i prezimenu ili nazivu primatelja

Ime i prezime ili naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a računa.

Nema podudaranja – izgled ekrana ako ime i prezime ili naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a računa
POP UP poruka - Nema podudaranja – izgled ekrana ako ime i prezime ili naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a računa

Provjeru primatelja nije moguće provesti tj. usluga provjere nije dostupna i za traženi IBAN ne postoji mogućnost provjere – npr. IBAN ne postoji u sustavu za provjeru.

Izgled ekrana kada provjeru primatelja nije moguće provesti - usluga provjere primatelja trenutno nije dostupna
POP-UP PORUKA kada provjeru primatelja nije moguće provesti - usluga provjere primatelja trenutno nije dostupna

Ovisno o rezultatu provjere, platitelj odlučuje želi li:

  • odustati od zadavanja naloga,
  • ispraviti naziv i nalog zadati s ispravljenim nazivom primatelja,
  • nastaviti i nalog zadati s nazivom primatelja koji je inicijalno unio.

Ako rezultat provjere pokaže da uneseni naziv primatelja ne odgovara vlasniku IBAN-a, a platitelj ipak odluči poslati nalog za plaćanje s tim nazivom, prikazat će se dodatno upozorenje o mogućnosti prijenosa sredstava pogrešnom primatelju.

Kada se VOP provjera ne provodi?

 

  • ako banka primatelja nije dostupna za provjeru primatelja (izvan SEPA područja),
  • ako je valuta plaćanja različita od valute EUR,
  • ako platitelj nije prisutan prilikom iniciranja naloga, čime ne može odlučiti o (ne)provođenju naloga temeljem rezultata VOP provjere,
  • ako osoba ovlaštena za plaćanje u ime poslovnog subjekta nije prisutna prilikom iniciranja naloga,
  • ako platitelj poslovni subjekt zadaje elektroničke platne naloge kanalom koji ne podržava interaktivnu komunikaciju platitelja i banke,
  • kada se platitelju omogući uvid u podatak o nazivu primatelja plaćanja – poslovnom subjektu temeljem podataka iz Jedinstvenog registra računa – u ovom slučaju će se javiti poruka „podudaranje“ i onemogućiti klijentu izmjena naziva primatelja.

Kada će usluga biti dostupna?

 

U skladu s Uredbom (EU) 2024/886 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. ožujka 2024. o izmjeni uredaba (EU) br. 260/2012 i (EU) 2021/1230 i direktiva 98/26/EZ i (EU) 2015/2366, usluga će biti dostupna od 5. listopada 2025. za SEPA kreditne transfere, instant kreditne transfere i Hitne kreditne transfere u eurima (Target2).

 

Promjene u instant plaćanju

 

Od 5. listopada sva instant plaćanja moći će se izvršiti unutar najviše 10 sekundi, umjesto dosadašnjih 20 sekundi.

Prednosti instant plaćanja:

  • cijena je jednaka redovnom SEPA plaćanju,
  • dostupnost svaki dan, od 0 do 24, čak i neradnim danima,
  • sredstva su u roku 10 sekundi na računu primatelja, te primatelj s njima može odmah raspolagati.

Kako koristiti uslugu Instant plaćanje

Odaberite opciju Plaćanja te domaći platni nalog.

Nakon što popunite podatke za plaćanje odaberite opciju Instant plaćanje u postojećem nalogu.

Ako banka kojoj šaljete novac ne podržava instant plaćanje, opciju nećete moći aktivirati i bit će crveno označena.

Ako novac šaljete u banku koja podržava instant plaćanja, nakon potvrde naloga, novac će se  odmah vidjeti na računu druge banke.